Sagelva barnehage

Etter en “tung tid” på grunn av covid 19, trengte personalet nå å samle seg, bli bedre kjent med hverandre, og få litt påfyll for å fokusere på det positive, og legge det negative til side. Det har vært begrenset hvor mange fysiske samlinger vi har kunnet ha de 2 siste årene, så vi trengte hjelp til å samle personale. Vi er en stor organisasjon med ca 50 ansatte.

Dette opplever vi at vi har fått hjelp til.

I hverdagen ser vi at personalet er flinkere til å samle seg på tvers av avdelinger i pausene. Det kan virke som om man har fått opp øynene for hverandre, etter samlingene med Sanselåven, hvor de hadde et stort fokus på og “bli kjent” - bli trygge på hverandre, og se ressursene hver og en har. Det var stort fokus på relasjonen. De praktiske øvelsene og oppgavene gjorde at det ble mye refleksjon, både over egen rolle, men også det å se hva andre hadde å bidra med, ble tydelig.

Personalet var godt fornøyde med prosessen, og ikke minst kursholderne.  Det som ble fremhevet var deres formidlingsevne, imøtekommenhet, og i ettertid er det blitt sagt at de opplevde at kursholderne hadde tro på oss, og at de så at det var vilje til endring.

Det var et godt opplegg, hvor vi fikk være med å påvirke innholdet i dagene, slik at det ble godt tilpasset våre behov.

Vi vurderer å benytte oss av Sanselåven ved en senere anledning, - både med tanke på oppfølging av den prosessen vi har startet, men også eventuelt andre prosesser i personalgruppen som går på teambuilding / oppfølging av arbeidsmiljø.

Eva Moen Dahle
Styrer i Sagelva barnehage

Strømmen, Lillestrøm kommune, 11.08.22

www.sagelva-barnehage.no

Forrige
Forrige

Stenseth barnehage